CAVAVIN

CAVAVIN is marktleider en de toonaangevende franchise voor wijn en gedistilleerde dranken in Frankrijk.

CAVAVIN is een familiebedrijf dat in 1985 is opgericht door Michel Bourel en wordt nu geleid door Olivier Mermuys, zijn schoonzoon. Olivier is tevens Vice President van de Franse Franchise Federatie, de Franse equivalent van de NFV.

Sinds 1985 vertegenwoordigt CAVAVIN een rijke familiegeschiedenis. Lid worden van CAVAVIN betekent ondernemer zijn binnen de familie van wijnwinkels en wijngaarden, en het omarmen van sterkte menselijke en liberale waarden. Alles met een enorme passie voor het product.

Sinds 1985 is CAVAVIN een partner in de selectie van wijn en gedistilleerde dranken van 300 wijnproducenten. Onder de 2.000 beschikbare referenties op ons moderne platform biedt elke wijnwinkel een selectie van 600 tot 800 wijnen en gedistilleerde dranken die zijn afgestemd op hun lokale klantenkring. Deze selectie is geheel vrij van keuze. Door de korte waardeketen kan hoge kwaliteit tegen de scherpste prijzen worden aangeboden.

Als ervaren en betrouwbare franchisegever delen we bewezen kennis en expertise met bijna 200 franchisenemers in Frankrijk, evenals in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, België, Luxemburg, Zwitserland, Ivoorkust, Congo, Guyama, Réunion….en binnenkort ook in Nederland.

MITRA DRANKEN-SPECIAALZAKEN

Mitra drankenspeciaalzaken
Sinds de oprichting in 1974 behoort Mitra tot een van de grootste drankenspeciaalzaken van Nederland. De unieke formule is sinds 2016 voor 100% franchise waarbij de ondernemers gezamenlijk voor 50% eigenaar zijn van de formule. De overige 50% is in handen van de Monnik dranken welke al meer dan 100 jaar als familiebedrijf dranken importeert en distribueert. Mitra onderscheid zich als full service drankenspeciaalzaak met een groot assortiment van onder andere speciaalbieren, bijzondere gedestilleerd producten, cadeaus en exclusief bij Mitra beschikbare wijnen. Naast dit assortiment is er voldoende extra ruimte om als ondernemer te kunnen specialiseren op het gebied van lokale producten en vraag. Mitra is voor het vijfde jaar op rij verkozen tot beste winkelketen in de categorie eten & drinken.
Mitra is aangesloten bij De Nationale Franchise Gids en is erkend lid van de NFV.

Wat doet Mitra?
Bij Mitra spreken we niet over een hoofdkantoor maar over een retail service organisatie wat de ondernemer ont zorgt op het gebied van inkoop, marketing en communicatie. Dit zodat de ondernemer zich kan richten op het belangrijkste: bezig zijn met het product en de consument. Wij geloven in lokaal ondernemerschap en vinden het belangrijk dat niet Mitra maar de ondernemer centraal staat. Met het service kantoor wordt u in staat gesteld om met plezier en passie te ondernemen, het verschil te maken en te bouwen aan het eigen succes.
Verder is Mitra een platte en transparante organisatie waarbij er naast de gestelde franchise fee voor de formule geen bijkomende kosten zijn. Door middel van de flat fee worden de kosten van de formule gedekt maar vanwege de coöperatieve manier van werken is er geen winstoogmerk voor de formule zelf. Dit betekent dat ook dat alle voordelen altijd ingezet worden ten behoeve van de ondernemer.

Profiel franchisenemer Mitra
Als franchisenemer van Mitra beschikt u, met onze hulp, over een uitstekende kennis van de dranken. Als lokale specialist op het gebied van dranken maakt u gebruik van de formule van Mitra om optimaal in te spelen op de markt. Met uw eigen ondernemers mentaliteit en ambities in combinatie met de formule van Mitra bent u in staat om de consument perfect te bedienen en binnen uw eigen beschermde gebied de rol van drankenspecialist te verwezenlijken.

Klik hier om de bedrijfsfilm van Mitra te bekijken.

GALL & GALL

Slijterij speciaalzaak. Landelijke sterke kwaliteitsformule met veel toegevoegde waarde. Veel aandacht en mogelijkheden voor lokale marketing. IJzersterke combinatie van centrale marketing en lokaal ondernemerschap.

DE GOUDEN TON

Wijnkoperij De Gouden Ton staat synoniem voor specialisten met een passie voor wijn. Echte kwaliteitswinkels gekenmerkt door een eigen gezicht en identiteit. Goede service, persoonlijke aandacht en kennis van zaken zijn de belangrijkste pijlers bij Wijnkoperij De Gouden Ton. Uiteraard staat het assortiment centraal, bestaande uit hoogwaardige wijnen; puur, eerlijk en herkenbaar.