IKEA

BILLY, KLIPPAN, ÖLGA en IVAR. Bijna elke Nederlander kent deze iconen van Zweeds functioneel en betaalbaar design. Eind jaren ’70 opende IKEA haar eerste winkel in Nederland. Nu, 40 jaar later, zijn er 13 winkels geopend die klanten kunnen bezoeken.

Visie & Bedrijfsconcept

We hebben een passie voor het leven thuis. Onze cultuur is ontstaan vanuit enthousiasme, samenhorigheid en een ‘aan-de-slag’-houding. We zijn optimisten en voortdurend op zoek naar nieuwe en betere manieren om dingen te doen. Van het ontwerp van een schommelstoel die in een platte verpakking past, tot het maken van led-lampen die voor iedereen betaalbaar zijn. Onze visie is om een ​​beter dagelijks leven te creëren voor zoveel mogelijk mensen – voor klanten, maar ook voor onze medewerkers en de mensen die bij onze leveranciers werken.

Bedrijfsconcept

Terwijl onze visie vertelt waarom we bestaan, vertelt ons bedrijfsconcept wat we willen bereiken. En voor iedereen die IKEA heeft bezocht, ligt het idee voor het bedrijfsconcept best voor de hand – “een breed scala aan goed ontworpen, functionele woninginrichtingsproducten aanbieden, tegen prijzen die zo laag zijn dat zoveel mogelijk mensen ze kunnen betalen.’’

Dat betekent dat we producten moeten maken met een prachtig ontwerp, goede functies, die duurzaam zijn, van goede kwaliteit én tegen een lage prijs beschikbaar zijn. Dat noemen we ‘Democratisch Design’, omdat we geloven dat goede woninginrichting voor iedereen is.

Producten die veel mensen aanspreken, betekent ook grote productievolumes. Dit zorgt ervoor dat we producten tegen lage prijzen kunnen aanbieden. En dat niet alleen, wanneer onze producten worden verpakt en verzonden in ruimtebesparende verpakkingen, worden opslag- en transportkosten verlaagd en kunnen we onze prijzen nóg verder verlagen.

KeukenCoach

“Wij betoveren het hart van je huis.”

KeukenCoach brengt het topniveau aan dienstverlening naar het middensegment van de keukenmarkt. Dit concept richt zich op klanten die goed weten wat ze voor ogen hebben en gericht zijn op A-merken. De klanten van KeukenCoach willen geadviseerd worden door experts met vergaande vakkennis.

Nu een basis in de grote steden is gelegd beogen de broers de komende jaren verder te groeien door franchisesamenwerkingen aan te gaan met lokale ondernemers. Dat kan in plaatsen als Heerhugowaard, Medemblik, Heerenveen, Middelburg, Veldhoven of Harderwijk. De vestigingen draaien om de persoonlijke relatie tussen klant en lokale ondernemer. Het ‘geweld en de drukte’ van meubelboulevards past daar niet altijd bij, leuke standalone locaties of gewoon in de winkelstraat is vaak passender om de connectie met de klanten te maken.

I-KOOK

“Voor iedereen persoonlijke aandacht en begeleiding met als uitkomst een unieke, kwalitatieve en betaalbare keuken.”

I-KOOK is een echte keukenspecialist in een prijssegment waar klanten dat niet verwachten. Altijd vriendelijk geprijsd, vakkundig en persoonlijk.

Het bedrijf is gebouwd op de mensen, er is een open cultuur en nauwelijks hiërarchie. Bij I-KOOK moet je gewoon logisch gedrag vertonen, steeds in het belang van de klant. Veel regels zijn daarvoor niet nodig. De keukencoaches hebben veel ruimte voor eigen invulling en krijgen veel verantwoordelijkheid om hun klanten blij te maken.

 

REDDY KEUKENS

Wir sind REDDY! Al bijna 30 jaar en 90 showrooms in Europa.

Bij REDDY werken we met echte ondernemers die gaan voor de klant. Dat is REDDY. Er zijn inmiddels 20 vestigingen in Nederland. Wij doen alles voor de droomkeuken van onze klanten. Behalve ongeloofwaardige korting geven. Onze klanten krijgen direct onze beste prijs. En die is altijd scherp. We kopen onze keukens Europees in onder de naam REDDY en ook de apparatuur worden groot ingekocht. Ook je eigen REDDY vestiging beginnen en deel uitmaken van de grootste keukenformule van Europa? Neem dan snel contact op!

Grando

Grando Keukens & Bad is een landelijk opererende franchiseformule, waarbij de
ondernemers centraal staan. Onze franchisenemers kunnen profiteren van een professionele
retail organisatie, zodat ze zich volledig kunnen concentreren op de klant. De focus ligt op het
verkopen van keukens én badkamers in het midden-/ hoog segment.