NOV
NOV
De franchiseformule SPAR is op dinsdagavond 23 mei jl. uitgeroepen tot winnaar van de Nederlandse Franchise Trofee 2023.
De vakjury kwam tot de conclusie dat SPAR de winnaar is, na een uitgebreid overleg en de excellente score behaald in de 7 hoofdpunten. Het was ook dit jaar een close call.
Marc Schoonhoven, Area Manager Franchise:
‘Als SPAR zijn wij 7 jaar geleden de transitiefase ingegaan, en zijn wij samen met de ondernemers van supermarktconcept getransformeerd naar een gemaksformule. Het winnen van de NFV Trofee is een kroon op al het werk dat wij de afgelopen 7 jaar samen hebben verzet.’
De NFV Franchise Trofee is de vakprijs voor franchiseformules en wordt jaarlijks toegekend door de belangenorganisatie Nederlandse Franchise Vereniging. De Trofee wordt sinds 2004 uitgereikt en geeft erkenning op het gebied van samenwerking, kwaliteit en winstgevendheid.
Alleen door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) erkende formules die voldoen aan de strenge kwaliteitseisen op het gebied van winstgevendheid, goede verdiencapaciteit en onderlinge communicatie komen in aanmerking voor de prijs. Leden van de vereniging kunnen franchiseketens nomineren. Een vakjury beslist aan de hand van de ontvangen documentatie en een presentatie gevolgd door vragen wie de vakprijs wint. De drie genomineerden dit jaar waren Bakker Bart, eazie en SPAR.
Uit het juryrapport:
De jury is van mening dat de winnaar zich op voortreffelijke eigen wijze een plaats heeft veroverd in zijn markt.
Met een heldere focus, bezieling en doorzettingsvermogen heeft deze Nederlandse formule succes geboekt waarbij de formule zich meebeweegt met de veranderende consument. Het werken met een groep zorgvuldig geselecteerde franchisenemers, die zich thuis voelen bij de formule is het resultaat van volwaardig ondernemerschap. Een zeer degelijke aanpak met heldere afspraken, een compleet dienstenpakket met goed georganiseerde ondersteuning vanuit de franchisegever, wordt aangeboden. Hierdoor wordt de franchisenemer ontzorgd en kan deze doen wat belangrijk is, zich richten op de klant.
De formule slaagt erin franchisenemers voor langere tijd aan zich te binden en gaat ook steeds de uitdaging aan om de franchisenemers mee te nemen in de koers van de onderneming.
De winnaar is een prachtig voorbeeld van kundig ondernemerschap gedurende een langere periode en dat in een voortdurend in beweging zijnde markt.
De jury bestaat uit:
Deze website maakt gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven. Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.
Hieronder kun je kiezen welke cookies je wel of niet wilt toestaan op deze site. Klik op "Opslaan" om je instellingen op te slaan.
Deze content wordt niet getoond door je cookie voorkeuren. Accepteer cookies om deze content te zien.