Actueel

Home Instead en Kaldi winnaars NFV Franchise Trofee 2021

Op dinsdagavond 31 augustus zijn er niet één, maar twee winnaars bekend gemaakt door voorzitter van de NFV, Boris van der Ham. De franchiseformules Home Instead en Kaldi zijn beiden verkozen tot winnaar van de NFV Franchise Trofee 2021. De NFV Franchise Trofee is de vakprijs voor franchiseformules en wordt jaarlijks toegekend door de belangenorganisatie Nederlandse Franchise Vereniging. De Trofee wordt sinds 2004 uitgereikt en geeft erkenning op het gebied van samenwerking, kwaliteit en winstgevendheid.

Alleen door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) erkende formules die voldoen aan de strenge kwaliteitseisen op het gebied van winstgevendheid, goede verdiencapaciteit en onderlinge communicatie komen in aanmerking voor de prijs. Leden van de vereniging kunnen franchiseketens nomineren. Een vakjury beslist aan de hand van de ontvangen documentatie en een presentatie gevolgd door vragen wie de vakprijs wint. De drie genomineerden dit jaar waren Home Instead, Kaldi en Sales Improvement Group.

De vakjury kwam tot de conclusie dat zowel Home Instead en Kaldi de terechte winnaars zijn omdat zij beiden dezelfde excellente score behaalden in de 7 hoofdpunten die de vakjury als criteria heeft gesteld.

Home Instead Thuisservice: De franchiseformule ondersteunt senioren met individuele begeleiding, praktische hulp en persoonlijke verzorging, zodat ze met behoud van eigen regie langer veilig thuis kunnen blijven wonen. Aangesloten franchisenemers zijn lokale zorgondernemers die betrokken zijn bij de lokale samenleving en een direct belang hebben bij tevreden klanten. Zij worden hierbij ondersteund door de  kennis en kunde van de franchisegever. Home Instead heeft 43 vestigingen heeft met ruim 2.200 CAREGivers.de franchiseformule die in Master is genomen en gestart is in Nederland in 2011 is 10 jaar later genomineerd voor de NFV Franchise Trofee 2021. Een organisatie met zoals ze zelf duidelijk zeggen: “een harde binnenkant en zachte buitenkant”. Home Instead is een prachtig voorbeeld van een concept dat binnen 10 jaar een succesvolle franchiseorganisatie weet op te bouwen in Nederland en voorziet ook voor de komende jaren een gestage groei. Elke ondernemer richt zich ondersteund vanuit de franchisegever door een uitgebreid dienstenpakket op de ontwikkeling van zijn gebied.

Kaldi
Ruim 21 jaar geleden startte Hans Tietema de eerste Kaldi koffiespeciaalzaak aan de Luttekestraat in Zwolle. Iedereen laten genieten rondom goede koffie en/of thee, dat is wat Kaldi voor ogen heeft. Met een toekomstbestendig model met retail, proeflokaal, koffieverkoop, espressoapparatuur, online platform, mobiele verkooppunten en de zakelijke markt. De franchisenemers staan zelf in hun vestiging om die succesvol te maken, uiteraard met hulp bij inkoop, marketing, financiën en overige zaken zodat de franchisenemer zich kan richten op daar waar het om draait voor de vestiging: de gast. De formule kenmerkt zich door duurzame groei en beweegt mee met de veranderende (online) markt. Als franchiseorganisatie heeft Kaldi respect, transparantie en overleg met elkaar hoog in het vaandel staan. De jury roemt de organisatie Kaldi voor de samenwerking tussen franchisegever en franchisenemer, de duurzame groei, de communicatie en tenslotte de loyaliteit richting de franchisenemers.

De NFV Franchise Trofee is mede mogelijk gemaakt door:

Albert Heijn, Flynth en Ludwig&Van Dam Advocaten

Fotografie: Martijn Louws

6 sep 2021

Agenda

Deze website maakt gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven. Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.

Cookie Instellingen

Hieronder kun je kiezen welke cookies je wel of niet wilt toestaan op deze site. Klik op "Opslaan" om je instellingen op te slaan.

FunctioneelNoodzakelijke cookies: om naar behoren te kunnen surfen door de sites, maken we soms gebruik van cookies. Je pc onthoudt de indeling die je zelf gemaakt hebt of de screenname die je hebt opgegeven om een reactie te plaatsen. Voor deze cookies hoeven we geen toestemming te vragen.

AnalyticsNederlandse Franchise vereniging maakt gebruik van een systeem (Google Analytics) om te analyseren welke pagina’s het best worden bezocht, via welke browser mensen surfen (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari, etc), via welke kanalen je onze website vindt etcetera. Op basis daarvan kunnen we de site en de prestaties verbeteren. Deze gegevens gebruiken we niet om te weten wie je bent, maar alleen om je bezoek aan onze site te analyseren.

Derde partij cookiesOp onze website zijn diensten van andere websites geïntegreerd. Als je gebruik maakt van een element van deze diensten, slaat deze partij ook cookies op.