NOV
NOV
De franchiseformules McDonald’s, The Read Shop en Jumbo Supermarkt zijn genomineerd voor de NFV Franchise Trofee 2014. Het is de enige vakprijs voor franchise formules die de franchisewereld kent en de erkenning op het gebied van samenwerking, kwaliteit en winstgevendheid. Een vakjury* beoordeelt de genomineerden op een aantal punten waaronder hun verdienmodel, de organisatie, de kwaliteit en kwantiteit van mensen en investeringen en de gerealiseerde groei. De winnaars van de afgelopen twee jaar zijn: Profile Tyrecenter (2012) en New York Pizza (2013). De NFV Franchise Trofee wordt mede mogelijk gemaakt door ING.
De genomineerde franchiseformules
McDonald’s: 100% klantgerichte restaurantorganisatie, vastbesloten om de nummer één doelstelling van McDonald's blijvend te realiseren: 100% gasttevredenheid.
The Read Shop:The Read Shop is een laagdrempelige inloopwinkel met een ruim en uitgebalanceerd assortiment tijdschriften, wenskaarten, kantoorartikelen, boeken en een sterke groei in serviceproducten. The Read Shop is een transparante franchiseformule met een duidelijke visie, die samen met de ondernemer een ondernemersplan opstelt en professionele begeleiding biedt. Het assortiment wordt afgestemd op de lokale vraag en bereikt daardoor een zeer diverse doelgroep. Ons motto is: ondernemen met ondernemers. The Read Shop heeft hart voor franchise!
Jumbo Supermarkt:Jumbo telt nu al meer dan 400 winkels! Naast 200 eigen winkels zijn er 200 franchisenemers die de unieke formule voeren. In 2015 zullen er zo'n 600 Jumbo winkels in Nederland zijn, waaronder 400 winkels die worden gerund door franchisenemers. De Jumbo formule kenmerkt zich door de 7 Zekerheden en biedt klanten onder meer de laagsteprijsgarantie.
Nominaties
De nominaties vinden plaats door alle Aspirant-leden, Erkend leden, Gecertificeerde leden en Geassocieerde leden van de NFV. Uit de nominaties volgen 10 organisaties met de meeste stemmen. Deze organisaties worden getoetst op basis van vooraf gestelde kwantitatieve en kwalitatieve parameters (o.a. erkend lidmaatschap, 5-jaarlijkse hertoetsing van het contract, aantal franchisevestigingen). Hieruit volgen 3 genomineerden. De genomineerden presenteren zich aan een vakjury en deze jury bepaalt de winnaar voor 2014!
Uitreiking en bekendmaking van de winnaar 2014
De winnaar wordt bekendgemaakt door Halbe Zijlstra Fractievoorzitter VVD Tweede Kamer tijdens de NFV Jaardag met o.a. de 42ste Algemene Ledenvergadering op dinsdag 27 mei 2014. Aansluitend aan de bekendmaking wordt de NFV Franchise Trofee officieel uitgereikt.
*De vakjury bestaat uit:
Hans Miete, Directeur New York Pizza, winnaar van de NFV Franchise Trofee 2013.
Max Prudon, Directeur Binnenstadservice Nederland, winnaar NFV Innovatieprijs 2013.
Nina Spithorst, Teamleider Small Business en Retail Management Stenden Hogeschool.
Paul van Vuuren, Directeur ING Grootbedrijf & Instellingen, regio Zuid Oost
Will van den Hoogen, Voorzitter Nederlandse Franchise Vereniging.
Deze website maakt gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven. Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.
Hieronder kun je kiezen welke cookies je wel of niet wilt toestaan op deze site. Klik op "Opslaan" om je instellingen op te slaan.
Deze content wordt niet getoond door je cookie voorkeuren. Accepteer cookies om deze content te zien.