Cosly.com

Column: met volle kracht vooruit

10 Oktober 2017

Een historisch moment, dé overwinning van Max Verstappen in de Grand Prix van Maleisië. Wat moet dat een overweldigend gevoel hebben gegeven. Dat brengt mij meteen op een ander overweldigend gevoel en misschien ook wel historisch moment. Want op 26 september jl., tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV), hebben de leden van de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) bijna unaniem vóór gestemd op de plannen voor de nieuwe koers van de vereniging.

De daaruit voortvloeiende veranderingen zijn impactvol, maar moeten ervoor gaan zorgen dat de vereniging weer gezond, fris en vol goede moed voorruit gaat.

Een enorme opkomst voor de ALV, één die in geen jaren zo hoog was. Tijdens de vergadering werd de nieuwe koers, visie en inrichting van de vereniging gepresenteerd, evenals het nieuwe contributiestelsel, de voordracht van mij als nieuwe bestuursvoorzitter inclusief het financiële plaatje wat hieraan vasthangt. Leden hebben hier massaal positief op gestemd. En zij geloven, net als wij, in deze nieuwe strategie. Ik ben zeer verheugd om de komende tijd, samen met de leden, medewerkers en bestuur, handen en voeten te geven hieraan. Aan het einde van deze middag werd ook de rebranding uit de doeken gedaan en ondergaat de huisstijl van de NFV een metamorfose.

Transparantie
Waardecreatie: het creëren van waarde voor bestaande en potentiele leden en een platform of federatie zijn waar belangen worden behartigd en opgetreden wordt als gesprekspartner voor o.a. de politiek en media, dat is onze visie. Een visie die de waarde van het lidmaatschap benadrukt en waarin transparante communicatie het uitgangspunt is. Dit realiseren we door ruimte te geven aan, nieuwe samenwerkingen aan te gaan, met lef en bevlogenheid aan de slag te gaan, betrokkenheid te bieden en vooral trots te zijn. En om niet te vergeten ‘samenwerken’, precies waar het binnen franchise om gaat en wat de basis vormt. Uiteraard gecombineerd met een gezonde dosis aan humor en plezier.

Verandering
Veranderen kost tijd en is niet in een handomdraai gedaan en dat hoeft natuurlijk ook niet. Tegelijkertijd brengt dit ook nieuwe kansen en uitdagingen met zich mee. Iets waar ik en mijn collega’s ons ‘hard’ voor gaan maken. Het zijn spannende tijden en de komende tijd zult u veel van ons gaan zien en horen. Kortom: een rebranding van top tot teen en één waar ik graag onderdeel van uitmaak en waarin we gezamenlijk op volle kracht vooruit gaan! 

Boris van der Ham
Voorzitter NFV

« Terug naar het overzicht

Cosly.com